piątek, 21 lutego 2014

autor Morticia Jusz

Chester określił ten krem, jako danie idealne dla dzieci. No i w zasadzie takie właśnie jest. Gdy byłam jakiś czas temu w indyjskiej restauracji z moją pięcioletnią siostrą, zażyczyła sobie ona makaron. Niestety (chociaż jak teraz o tym myślę to jednak stety ;) makaronu nie było. Kucharz zaproponował, że zrobi jej krem z pomidorów z ryżem - najlepsza pomidorówka jaką jadłam!


Potrzebujemy:
- dwie puszki pomidorów
- bulion (najlepiej domowy, ja zrobiłam na indyku)
- 5-6 łyżek brązowego cukru
- 100 g ryżu lub bagietkę
- 300 ml słodkiej śmietanki
- jedną cebulę
- dwa ząbki czosnku
- cztery ugotowane marchewki
- sól, pieprz
- słodka i ostra papryka
- garam masala
- łyżka masła


Wcześniej pokrojoną cebulę i czosnek smażymy na maśle, wrzucamy pomidory i marchew, następnie wszystko blendujemy dodając tyle bulionu by zupa uzyskała konsystencję gęstszego kremu. Dodajemy cukier i przyprawy (dużo garam masala i 1/4 tego papryk), zagotowujemy, hartujemy śmietankę i dolewamy ją do kremu. Podajemy z ryżem lub bagietką. Smacznego!

0 komentarze:

Prześlij komentarz